Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Hoe kan je je aanvraag doen?
Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in je eNotariaat
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
- Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: via het digitaal formulier
Kostprijs
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 100 euro per kadastraal perceel. Een aanvrager dient slechts éénmaal de retributieprijs voor een aanvraag te betalen per groep van 5 kadastrale percelen op voorwaarde dat:
- de percelen aangrenzend zijn,
- de percelen binnen éénzelfde gemeentelijke grens liggen en
- er maximaal op één perceel (een) gebouweenhe(i)d(en) geregistreerd is (zijn).