Administratief centrum: moderne loketten voor Burgerzaken

In het administratief centrum in de Stationsstraat realiseerden we een moderne, gebruiksvriendelijke en veilige omgeving voor de dienst Burgerzaken. Dit project verliep in samenwerking met de technische dienst, dienst Informatica en een externe aannemer.

In fase 1, tijdens het voorjaar, werden al verschillende loketten vernieuwd.

Verloop van de werken

  • Fase 1 liep tot midden mei 2024. Eén zijde van de dienst werd reeds helemaal opgefrist met oog op de veiligheid en efficiëntie van onze dienstverlening. 
  • Fase 2 liep in juli 2024. In deze fase werden verdere aanpassingen en verbeteringen aangebracht om de veiligheid en servicekwaliteit te optimaliseren. 

Doel van de werken

Een veilige en toegankelijke omgeving voor onze bezoekers. 

  • De balies werden volledig vernieuwd en krijgen een modern en hedendaags uitzicht.
  • Er werd extra aandacht besteed aan de privacy en de veiligheid van onze inwoners en onze medewerkers.
  • Er werd ‘live enrollment’-apparatuur geïnstalleerd, waarmee we aan het loket een pasfoto kunnen maken voor je reispas of je identiteitskaart. 
  • We kregen nieuwe vingerafdrukscanners.