Begeleider wonen en leven

Diploma: ASO - KSO - TSO - BSO (kinderzorg of thuis- en bejaardenzorg)
Niveau: IFIC 12
Contract: voltijdse / deeltijdse arbeidsovereenkomst onbepaalde duur
Solliciteren tot: woensdag 30 november

Solliciteer meteen

Wat houdt de functie in?

Als begeleider wonen en leven maak je deel uit van een bruisend team dat elke dag opnieuw voor een inspirerende omgeving voor onze bewoners zorgt. Samen creëren we een nieuwe thuis voor ouderen die niet meer zelfstandig kunnen wonen. Dit doen we onder andere door een gevarieerd aanbod aan activiteiten te voorzien.

Jouw taken:

  • Je leert onze bewoners kennen, bouwt een band met hen op en draagt zo bij aan hun levenskwaliteit.
  • Je zorgt voor de organisatie, coördinatie en begeleiding van activiteiten.
  • Je werkt mee aan het uitwerken en uitvoeren van een woon – leefplan, met activiteiten buitens- en binnenshuis gericht op het profiel van onze bewoners en hun individuele noden en wensen.
  • Je realiseert de activiteiten in samenspraak met de bewoners en met medewerking van bewoners, mantelzorgers, vrijwilligers en medewerkers.
  • Je ondersteunt en begeleidt de teams in afdelingsgebonden activiteiten, vertrekkende vanuit de visie.
  • Je ondersteunt de vrijwilligerswerking op een persoonsgerichte manier.
  • Je verbindt het WZC met de buurt en de betrokken organisaties uit de regio, en vice versa.
  • Je beheert mee de sociale media van de organisatie.
  • Je brengt de culturen van verschillende generaties samen met een ruime blik.
  • Je begeleidt medewerkers en teams in het vorm geven aan wonen en leven in huis en streeft daarbij naar continu verbeteren.

Wat verwachten wij van jou?

  • Je bent in het bezit van
    • ofwel een ASO-, KSO- of TSO-diploma;
    • ofwel een BSO-diploma in de studierichting "kinderzorg" of "thuis- en bejaardenzorg";
    • ofwel een certificaat of getuigschrift van de opleiding "begeleider-animator voor bejaarden" van het volwassenenonderwijs       
  • Je bent sociaal en communicatief, hebt een hart voor ouderen en affiniteit met hun leefwereld.
  • Jouw gedrevenheid en enthousiasme werken aanstekelijk.
  • Je werkt vlot samen en zet je samen met het team, en in het bijzonder met de ergotherapeuten, in voor kwalitatieve zorg.
  • Je bent creatief en flexibel, maar kan daarnaast ook gericht overleggen.
  • Je beschikt over een grote dosis zelfstandigheid.
  • Je bent computervaardig.
  • Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een gevarieerde job in een vlot bereikbaar woonzorgcentrum met moderne infrastructuur.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur. deeltijds ook mogelijk (met een minimum van 75%).
  • Een wervingsreserve van geslaagde kandidaten, geldig voor 2 jaar.
  • Verloning volgens het IFIC-barema 12: min. € 2.684,29 en max. € 3.790,91 bruto
  • Gelijkwaardige relevante beroepservaring (ook uit de privé sector) wordt in rekening genomen voor de bepaling van jouw loon.
  • Een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals: maaltijdcheques van €8, volledige terugbetaling van het woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en/of een fietsvergoeding en een gratis hospitalisatieverzekering.
  • Ecocheques ter waarde van 160 euro op jaarbasis en lokale handelaarsbonnen ter waarde van 40 euro (beide pro rata voor een deeltijdse betrekking).
  • 26 dagen verlof op jaarbasis (pro rata aan je werkregime).

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit een competentieproef en een sollicitatiegesprek. 

Hoe kan je je kandidaat stellen?

Bezorg tegen woensdag 30 november jouw cv, motivatiebrief en kopie van jouw diploma via onderstaande knop.

Indien jouw kandidatuur toegelaten wordt, zal je van ons een uitnodiging ontvangen voor de proef en het gesprek op dinsdag 13 december in de namiddag.

Solliciteer

Meer info