Belastingverordening op de afgifte van administratieve stukken - Aanslagjaren 2024-2025.

Datum bekendmaking woensdag 07 februari 2024
Datum besluit maandag 29 januari 2024
Datum zitting maandag 29 januari 2024
Einddatum maandag 30 juni 2025

Contante belasting.

Voorbeelden van administratieve stukken : Elektronische identiteitskaart Belg, kids ID, elektronische verblijfskaart (EU en niet-EU), attest van immatriculatie, arbeidskaart, herdruk pin-puk codes, uittreksel strafregister, paspoort, reisdocument, inlichting uit het bevolkingsregister, opzoeking stamboom, inlichting van administratieve en mededeelbare gegevens door de lokale overheidsdienst (vb data ongevallen, attest van verlies,...), rijbewijs, toekennen/verwerven van de Belgische nationaliteit, aanvraag voornaamsverandering.

Gelet op de nieuwe onderrichtingen van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Algemene Directie Vreemdelingenzaken van 6/11/2023 en 8/12/2023 diende het belastingreglement "Belastingverordening op de afgifte van administratieve stukken- Aanslagjaren 2020-2025" te worden aangepast.

Op 26/05/2025 keurde de gemeenteraad een aangepast belastingreglement aangaande belasting op de afgifte van administratieve stukken -aanslagjaren 2025-2031 goed. Inwerkingtreding nieuw reglement is 1  juli 2025.