Maatschappelijk assistent sociale dienst

Diploma: Bachelor
Niveau: B1-B3
Contract: voltijdse arbeidsovereenkomst zes maanden
Solliciteren: zo snel mogelijk
Procedure: Aanwerving

Wat houdt de functie in?

De sociale dienst van het OCMW is op zoek naar een gemotiveerde en enthousiaste collega om de afwezigheid van één van onze maatschappelijke medewerkers op te vangen.

Je komt terecht in een mensgerichte omgeving waarin iedereen mee instaat voor een kwalitatieve dienstverlening. Je wordt bij de vele administratieve taken ondersteund door een sterk administratief team.

Jouw belangrijkste uitdagingen:

Als maatschappelijk werker verzeker je het recht op maatschappelijke dienstverlening die de burger in staat stelt een leven te leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid.

  • Je biedt psychosociale hulp, informatie en advies en concrete dienstverlening om de maatschappelijke integratie van bepaalde inwoners te bevorderen.
  • Je begeleidt je cliënten vanuit een professionele discipline binnen de grenzen van de eerstelijnsdienst om zo hulpverlening op maat te bieden en de zelfredzaamheid van je cliënten te verhogen.
  • Je maakt er een punt van om een correcte en warme dienstverlening aan te bieden.
  • Je spreekt ook je administratieve skills aan voor een goed beheer en een correcte afhandeling van de dossiers in het kader van de hulpverlening aan cliënten.
  • Daarnaast doe je ook aan netwerking en steek je je licht regelmatig op bij verschillende andere instanties en organisaties ter constante optimalisatie van een efficiënte en kwaliteitsvolle dienstverlening.
  • Samen met je collega’s geef je vanuit je dagelijkse werkervaring en je deskundigheid mee vorm aan het beleid.

Voorwaarden

Wat verwachten wij van jou?

  • Je hebt een diploma dat toegang geeft tot de functie van maatschappelijk werker: bachelor in het sociaal-agogisch werk met de titel van maatschappelijk assistent of daarmee gelijkgesteld.
  • Je voelt je thuis in de wetgeving rond de sociale en maatschappelijke dienstverlening door OCMW’s en/of bent bereid deze kennis constant bij te schaven.
  • Je draagt discretie hoog in het vaandel.
  • Je bent uiterst klantvriendelijk en empathisch zonder echter in te boeten aan professionaliteit.
  • Je bent punctueel en dit uit zich o.a. in de administratieve afhandeling van jouw dossiers.
  • Beschikken over een rijbewijs (B) is een pluspunt, zodat je je met het dienstvoertuig kan verplaatsen in het kader van huisbezoeken.
  • Je begrijpt en spreekt goed Nederlands (kennis van het Nederlands op minstens niveau C1 van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen vereist voor lezen en luisteren (4.1) en op minstens niveau B2 voor de spreken en schrijven (3.2)).

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een voltijds contract van bepaalde duur voor zes maanden – onmiddellijke indiensttreding
  • Weddenschaal: B1-B3, min. € 2663,62 en max. € 4488,13 bruto/maand
  • Gunstige verlofregeling (min. 32 verlofdagen op jaarbasis)
  • Een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag, volledige terugbetaling van het woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en/of een fietsvergoeding
  • Mogelijkheid tot overname relevante ervaring

Procedure

Hoe kan je solliciteren?

Bezorg zo snel mogelijk jouw cv en motivatiebrief via onderstaande knop:

Solliciteer

Na ontvangst van jouw sollicitatie zal je worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Meer info

  • Leen Verrijssen, diensthoofd sociale dienst, 02 716 32 54 of leen.verrijssen@zaventem.be
  • Annick De Zutter, deskundige werving en selectie, 02 716 32 44 of vacature@zaventem.be