U kan voortaan ook een nieuwe pin-code online aanvragen .
Voor de aanvraag hoeft u dus niet meer naar de gemeente te komen !
Aanvragen : Vraag nieuwe codes aan
Afhalen : maak een afspraak
Activeren van digitale sleutel :
Procedure
U kan nieuwe pin-en puk-code aanvragen via de volgende kanalen :
Via | Vermelding | Prijs |
Website: http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/ |
| U zal bij de afhaling van uw codes ter plaatse € 5 betalen |
E-mail: burgerzaken@zaventem.be |
| U zal bij de afhaling van uw codes ter plaatse € 5 betalen |
Loket :U kan een afspraak maken voor het aanvragen van nieuwe codes |
| U zal € 5 ter plaatse betalen |
U zal € 5 betalen bij het afhalen van de codes |
Wanneer kan je je codes afhalen?
Na uw aanvraag , worden de nieuwe codes binnen de 3 werkdagen verstuurd naar de dienst Bevolking / Vreemdelingen.
Van zodra de codes zijn toegekomen, ontvangt u een sms-bericht.
Hierna kan u een afspraak maken om deze persoonlijk te komen afhalen.
Activeer je digitale sleutel ( vroeger gekend als een token )
Heb je geen e-ID en wens je toegang tot online overheidsdiensten?
Dan kan je je laten registreren bij de dienst burgerzaken.
Maak hiervoor een afspraak en kom persoonlijk langs en breng de volgende documenten mee :
- e-mailadres
- je identiteitskaart of paspoort
Na de registratie krijg je een persoonlijke activatiecode per mail of aan de balie en ontvang je een activatielink via e-mail.
Wanneer je op die link klikt en de activatiecode ingeeft, kan je een digitale sleutel activeren en zelf een gebruikersnaam en wachtwoord instellen.
Op basis van die gebruikersnaam, wachtwoord en digitale sleutel krijg je zo toegang tot de onlinediensten van de overheid.
Op de website van CSAM kan je hiervoor meer informatie terugvinden.